A A A

Funcții vacante

                                                                                                          ANUNȚ
                                                    cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
                                                                                (pentru perioada determinată)
  În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009, Judecătoria Cimișlia, anunță organizarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de:
  • Șef al secretariatului instanţei judecătoreşti, Judecătoria Cimișlia, care:
  1. -  asigură activitatea organizatorico-administrativă şi economico-financiară a instanţei judecătoreşti;
  2. -  posedă competenţe manageriale de planificare funcţională a activităţii instanţei judecătoreşti, de gestionare a resurselor financiare, umane, tehnice şi materiale;
  3. -  este responsabil de deciziile luate referitor la activitatea instanţei judecătoreşti
În sensul aliniatului (3) a art. 45 din Legea nr: 514 din 06.07.1995, șeful secretariatului:
  • a) organizează activitatea personalului legată de întocmirea şi afişarea, în termenul stabilit de normele procesuale, a informaţiei privind cauzele fixate pentru judecare, inclusiv privind obiectul acestora;
  • b) organizează activitatea personalului responsabil de asigurarea distribuirii aleatorii a cauzelor parvenite în instanţa judecătorească;
  • c) gestionează mijloacele financiare alocate instanţei judecătoreşti;
  • d) coordonează şi verifică activitatea subdiviziunilor secretariatului instanţei judecătoreşti, asigură administrarea şi utilizarea optimă a resurselor financiare, materiale, intelectuale şi informaţionale în procesul implementării planurilor strategice de activitate a instanţei judecătoreşti;
  • e) elaborează şi prezintă spre aprobare preşedintelui instanţei judecătoreşti planurile strategice de activitate a instanţei judecătoreşti;
  • f) organizează şi coordonează dezvoltarea şi implementarea planurilor strategice de activitate a instanţei judecătoreşti;
  • g) aprobă, după coordonarea cu preşedintele instanţei judecătoreşti, regulamentul de organizare şi funcţionare a secretariatului instanţei judecătoreşti;
  • h) exercită alte funcţii atribuite prin lege sau delegate de către preşedintele instanţei judecătoreşti.
 

II. Condiţiile de bază pentru participare la concurs:

La  o funcţie publică vacantă poate candida persoana care îndeplinește condițiile de bază și cerințele specifice minime prevăzute de art. 27 din Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului, cu modificările și completările ulterioare,  și  a anexei Legii nr: 155 din 21.07.2011 pentru aprobarea clasificatorului unic, respectiv:

  • -  deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • -  dispune de capacitatea deplină de exerciţiu;
  • -  cunoaşte limba română;
  • -  nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
  • -  în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • -  nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvîrșite cu intenție;
  • -  nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
  • -  nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;
  • -  îndeplineşte cerințele specifice pentru ocuparea funcției – stabilite prin prisma anexei Legii nr: 155 din 21.07.2011 pentru aprobarea clasificatorului unic, și anume:
  • -  să aibă cel puţin 4 ani experiență pofesională în domeniu ( ca urmare a clasificatorului unic;
  •  -  cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B2);
  • -  abilităţi de utilizare a computerului.

III.  Persoanele interesate urmează să depună personal/prin poştă/prin e-mail Dosarul de concurs[1], care va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:

  • -  formularul de participare  (poate fi descărcat aici);
  • -  copia buletinului de identitate;
  •  -  copia diplomei de studii şi a suplimentului la diplomă (candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţămînt acreditate în  ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaștere, echivalare și autentificare, act eliberat de către Ministerul Educaţiei, Culturii și Cercetării);
  • -  copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare – dacă candidatul înregistrează un atare act;
  • -  documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificat privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019);
  • -  documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti;
  • -  cazierul judiciar (cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere, care poate fi descărcată aici );
  • -  acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (poate fi descărcat aici)
  • -  certificatul ce atestă cunoașterea limbii străine;
  • -  certificatul medical.

 IV. Termenul limită de depunere a Dosarului de concurs – 19 aprilie 2021, ora 17.00.

  • telefon de contact: +373 241-2-23-64; + 373 241-2-54-47
  • e-mail: jcm@justice.md;
  • adresa poştală: MD-4101 or. Cimișlia str. C. Stamati, 1;
  • persoana de contact: Ganganu Vasile.

Concursul constă dintr-o probă scrisă și un interviu, petrecute la sediul Judecătoriei Cimișlia, sediul Central.

Data desfășurării concursului: 20 aprilie 2021 ora: 10:00

 

 

                                                           BIBLIOGRAFIA

  1. Constituţia Republicii Moldova, 29.07.1994;
  2. Codul penal al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 985-XV  din  18.04.2002;
  3. Codul de procedură penală al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 122-XV  din  14.03.2003;
  4. Codul civil al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 1107-XV  din  06.06.2002;
  5. Codul de procedură civilă al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 225-XV  din  30.05.2003;
  6. Codul contravenţional al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 218-XVI  din  24.10.2008;
  7. Codul muncii al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 154-XV  din  28.03.2003;
  8. Legea nr.514-XIII din 06.07.1995 privind organizarea judecătorească;
  9. Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică și statutul funcţionarului public;
  10. Legea nr.155 din 21.07.2011 pentru aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice;
  11. Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
  12. Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
  13. Legea nr. 131 din 03.07.2015 cu privire la achizițiile publice.
  14. Instrucţiunea referitor la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel, aprobat prin Hotărârea CSM142/4 din 04.02.2014
 

[1] NOTĂ: Copiile documentelor nominalizate se prezintă împreună cu documentele originale pentru a se verifica veridicitatea acestora sau pot fi autentificate de notar. În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică pînă la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs